![]() |
Cervantes i Shakespeare van morir un 22 i 23 d’abril del mateix any, el 1616. I aquesta setmana, sense pensar-ho ni programar-ho hem vist dues pel·lícules sobre els escriptors. El primer, novel·lista i, el segon, dramaturg.
La primera, una sèrie, El cautivo, sobre Miguel de Cervantes i la seva etapa de captiveri a Algèria. Hi havia bones perspectives, per la publicitat, pels tertulians que en parlaven... però no ens ha agradat. Gens ni mica. Hi hem trobat una producció molt pobra, unes actuacions sobreactuades, i no ho sé, ens vam desencantar i no la vam acabar de veure. És una sèrie d’Alejandro Amenábar i és un director que fins ara ens havia satisfet.
Perquè això sí, en aquestes alçades, si una cosa no ens agrada la deixem córrer i ja està.
La segona, una pel·lícula, Hamnet, sobre William Shakespeare, i ens ha encantat. Ens ha agradat moltíssim la producció, l’escenografia, el vestuari, la interpretació... Hi ha vegades que surts del cine i dius: quin rave! I a vegades dius: quina meravella! I aquesta segona expressió és la que hem dit quan n’hem sortit.
I ja no es tracta de la història, perquè és sabut per tothom que l’un va ser captiu a Alger i a l’altre se li va morir un fill, sinó la forma d’explicar-ho, el film, la seva ambientació, el treball dels artistes, etc.
Hamnet ha tingut unes quantes nominacions, però l'Oscar a la millor actriu per a la irlandesa Jessie Buckley no podia fallar. És ben merescut!
Clar que, contra gustos no hi ha res escrit!
🎦 HAMNET, de Chloé Zhao
Regne Unit, 2025 (1 Oscar, 2 Globus d’Or, 2 premis BAFTA, i altres nominacions)
És la història d’Agnes, dona de William Shakespeare, i la seva lluita per superar la mort del seu fill.
(En el moment de publicar l’apunt El cautivo es
pot veure a Netflix i Hamnet a Filmin, Prime vídeo i Apple TV)
Ser o no ser, aquest és el dilema:¿és més noble sofrir calladamentles fletxes i els embats d'una Fortuna indigna,o alçar-se en armes contra un mar d'adversitatsi eliminar-les combatent? Morir, dormir: res més...William Shakespeare (Hamlet, 1601)


Estic d'acord amb tu, la pel.lícula Hamnet ens va agradar molt, és molt maca i molt ben feta! I ara m'acabo de llegir el llibre i és una meravella!
ResponEliminaGràcies Ció pels teus comentaris!
Carme Tost
Gràcies, Ció. Avui mirarem 'Hamnet' a Filmin.
ResponEliminaCuriós això de les pelis. Jo Hamnet, l'he trobat sobreactuad. I no me la creia de tan dramàtica com actuava la mare, gairebé paranoica. No m'ha agradat gens. Em vaig trobar unes amics al cinema i vam quedar meitat i meitat. A 3 els va agradar, a una, força, i als altres 3 gens.
ResponEliminaÉs el que dic, contra gustos no hi ha res escrit!
EliminaTant al Vicent com a mi ens va agradar força i també trobem ben merescut el premi. De tota manera m'ha agradat més el llibre i no hi ha sobreactuacions! 😉 A. Amigó
ResponEliminaI parlant de Shakespeare i Hamlet, aquest vespre al Teatre Fortuny, hem pogut veure l'obra de petit format "Jo sóc Hamlet", interpretada per l'Ernest Feliu. És una versió contemporània, públic i actor dalt de l'escenari, del clàssic de William Shakespeare. Es fa una reflexió, a partir del text original, sobre el poder, la democràcia i l’auge de l’extrema dreta utilitzant diversos llenguatges escènics.
ResponEliminaHa sigut genial, tant l'adaptació com la interpretació que incorpora multitud de registres i "veus" tots ells interpretats en la mesura necessària per generar emoció. Perfecta queda curt.
Vaig veure el cartell, però ahir vam ser fora tot el dia, llàstima!
EliminaNo he vist la pel·lícula encara. Espero que ben aviat!.
ResponElimina